FAQ


  • Is het mogelijk een piercing te laten zetten in een van jullie studio's?
  • Can I get pierced at one of your studio's?
  • Helaas, in geen van onze tattoo studio's zetten of verkopen we piercings.
  • Sorry, we don't do piercings or sell jewelry at our tattoo studio's.


  • Hoe oud moet je zijn om bij jullie een tattoo te laten zetten?










  • From what age can I get tattooed?
  • Wij hanteren een minimumleeftijd van 18 jaar, ongeacht de Nederlandse wet- en regelgeving.
    (Geen uitzonderingen, ID verplicht)

    De ervaring leert dat je op een te jonge leeftijd meestal nog geen verstandige keuzes maakt voor de rest van je leven. Bovendien kan het resultaat na enige jaren behoorlijk tegenvallen als je nog niet uitgegroeid bent tijdens het aanbrengen van de tattoo.
  • Despite the rules of the Dutch health department we don't tattoo persons under the age of 18.
    No exceptions, photo ID required!


  • Zijn jullie in het bezit van alle benodigde vergunningen?




  • Are you in possession of all required permits?
  • Al onze studio's werken conform de richtlijnen van het LCHV (Landelijk Centrum voor Hygiëne en Veiligheid) en zijn in het bezit van de benodigde vergunning 'veilig tatoeëren en piercen' uitgegeven door het ministerie van VWS.
  • All of our studio's work in accordance with the Dutch 'LCHV' (National Center of Hygiene Safety) regulations and are in possession of the required permit 'Safe tattooing and piercing' issued by the Dutch government.


  • Mogen er kinderen naar binnen in de studio's?



  • Are children allowed inside the studios?
  • Kinderen worden, mits rustig, toegelaten in de studio's. Houdt er alstublieft rekening mee dat een tattoo studio geen speelplaats maar een serieuze werkomgeving is!
  • Provided that they are calm we do allow children inside our studios. Please keep in mind that a tattoo studio is a serious work environment, not a playground.


  • Hebben jullie WIFI?

  • Do you have a WIFI network?
  • In alle studio's is WIFI beschikbaar, vraag naar het wachtwoord.
  • All our studio's offer WIFI, ask for the password.


  • Mag ik mijn hond of ander huisdier meenemen?

  • Are pets allowed inside the studios?
  • Dieren zijn niet toegestaan in de studio's. Op last van de GGD zijn ook geleide- en hulphonden niet toegestaan.
  • Animals are not allowed inside the studio's. Also guide- and help-dogs are prohibited by the Dutch health department.


  • Verkopen jullie ook cadeaubonnen?














  • Do you sell gift cards?
  • Ja onze studio's verkopen ook cadeaubonnen en zijn tegen ieder gewenst bedrag te verkrijgen.

    Cadeaubonnen hebben een geldigheidsduur van 6 maanden en zijn niet inwisselbaar voor contanten. Uitsluitend na overleg is het mogelijk de duur met nog eens 6 maanden te verlengen.

    Bij het online aanschaffen van een cadeaubon brengen we (€1,95/Nederland en €4,95/Europa) administratie- en verzendkosten in rekening.
  • Yes we do! They can be purchased for any amount, are valid for 6 months and are non-refundable.

    When purchasing a gift card online a handling- and sending-fee (€1,95/Netherlands and €4,95/Europe) applies.


  • Is een aanbetaling echt noodzakelijk als ik een afspraak wil maken?











  • Is a deposit really necessary?
  • Bij het maken/bevestigen van een afspraak, ook consult afspraken, wordt altijd een aanbetaling gevraagd. Wanneer er meerdere sessies zijn ingepland wordt de aanbetaling verrekend bij de laatste sessie.

    Indien er na 12 maanden na een consult afspraak niets meer vernomen is en er geen afspraak gepland is komt de gedane aanbetaling te vervallen.

    Gedane aanbetalingen worden in geen enkel geval geretourneerd!
  • When booking/confirming an appointment a deposit is required. When more sessions are needed to complete the tattoo the deposit will be abstracted from the total amount at the last session.

    If no appointment is booked and no contact is made after 12 months after paying the deposit the deposit will no longer be valid.

    Deposits are non-refundable, no exceptions!


  • Kan ik mijn (aan)betaling ook per bank voldoen en kan er in de studios gepind worden?











  • Can I pay my deposit by bank and can I use a credit or debit card at the studios?
  • Onze studio's bieden de mogelijkheid via mail een afspraak te plannen en de aanbetaling elektronisch te voldoen. Vermeld a.u.b. altijd het opgegeven referentienummer bij de betaling.

    In de studio's worden uitsluitend contante betalingen geaccepteerd, uiteraard is het mogelijk voor aanvang van de afspraak het totaalbedrag elektronisch te voldoen.

    Geaccepteerde betaalmethodes zijn:
    Visa, Mastercard, Ideal, Mistercash, KBC en reguliere bankoverschrijving.
  • Deposits can be payed electronically through the web-page, please always use the reference number provided.

    At the studios we only accept cash payments, of course the full amount can be payed in advance through the web-page.

    Accepted methods of payment are: Visa, Mastercard, Ideal, Mistercash, KBC & regular bank transfer.


  • Is langskomen voor een afspraak echt nodig?




  • Do I have to come to the studio to book an appointment?
  • Het is in veel gevallen mogelijk via mail een afspraak te plannen en de (aan)betaling elektronisch te voldoen.
    (Let wel, in sommige gevallen is het noodzakelijk eerst langs de studio te komen voor een consult).
  • In most cases it is possible to book an appointment through e-mail, specially for clients outside the Netherlands. Sometimes a consultation prior to the actual tattoo appointment is needed.


  • Kunnen gemaakte afspraken verzet worden?









  • Can I reschedule my appointment?
  • Wij verzoeken iedereen het verzetten van afspraken minimaal 5 werkdagen voor aanvang door te geven.

    Gedane aanbetalingen worden in geen enkel geval geretourneerd! Uiteraard is het mogelijk afspraken voor (on)bepaalde tijd te verzetten. Bij te laat verzetten of afzeggen van een afspraak kan er geen aanspraak meer gemaakt worden op de gedane aanbetaling.
  • If you find it necessary to reschedule your appointment we kindly ask you to do so at least 5 workdays prior to the appointment.
    Deposits are non-refundable, when rescheduling an appointment too late or cancellation of the appointment the deposit is no longer valid.